Snížení závislosti na fosilních palivech, tedy ropě a zemním plynu, je vhodné řešit také v dopravě. Každý z nás má odlišné možnosti, jak omezit dopad vysokých cen pohonných hmot, ale i ti z nás, kteří nemají jinou možnost než používat auto, mohou například snížit rychlost na dálnicích za účelem snížení spotřeby.
Města, obce a kraje mají zásadní roli ve vytváření podmínek pro bezpečnou dopravu na kole nebo pěšky, nebo pro nastavení kvality veřejné dopravy ve vašem regionu. Je proto důležité, aby lidé aktivně oslovovali politiky a političky a požadovali po nich jak bezpečnou infrastrukturu pro kola a chodce, tak dostatečně hustou, kvalitní a cenově dostupnou veřejnou dopravu.
Rozvoj elektrokol v posledních letech přivádí na ulice stále více lidí, kteří dříve na kolech nejezdili. Je proto v zájmu všech, jak cyklistů tak automobilistů, abychom měli co nejlepší anejlépe fyzicky oddělené cyklostezky, bezpečné řešení křižovatek nebo parkování kol. Role chodce, řidiče nebo cyklisty nejsou oddělené, mnozí z nás využívají všechny druhy dopravy podle toho, který je v danou chvíli nejvýhodnější. A i pro ty, co musí jezdit nejčastěji autem, je výhodné, pokud více lidí bude jezdit veřejnou dopravou nebo na kole - čím více lidí v MHD nebo na kolech, tím méně aut na silnicích.
V roce 2021 bylo v Česku prodáno 123 tisíc elektrokol. Očekává se, že v brzké době budou tvořit většinu prodaných jízdních kol. Z průzkumů navíc plyne, že majitelé elektrokol na něm jezdí v průměru dvakrát častěji než na běžném kole. Dá se tak očekávat, že v brzké době bude většina najetých cyklokilometrů na elektrokole. Proto potřebujeme zásadní investice do bezpečné cykloinfrastruktury.